У цей день від усієї душі бажаю відмінних успіхів школярам та педагогам у навчальному процесі, щоб новий навчальний рік приносив тільки приємні враження!
Сам час настійно вимагає: не хочеш відстати від життя - учись!
Знання це скарб, а вміння вчитись - ключ до нього;
Знання тільки тоді знання, коли воно набуте зусиллями думки, а не пам'яттю.
Щиро вітаю з початком нового навчального року!
***
"Хімія - це наука, що не лише є основою науково-технічного прогресу, але й сприяє розвитку особистості й підвищенню культури людини"
Учитель загальноосвітньої школи, стаж роботи 15 років, спеціаліст І кваліфікаційної категорії.
З учнівським колективом працюю над проблемою: "Дидактичні особливості розв’язування експериментально-розрахункових задач з хімії”. У своїй професійній діяльності орієнтуюся на вислів М. Песталоцці: “Мої учні будуть дізнаватися про нове від мене; вони будуть відкривати це нове самостійно. Моя основна задача – допомогти їм розкритися”.
Вважаю, що для свідомого засвоєння знань з хімії велике значення мають розрахункові хімічні з адачі. Розв’язування їх є одним з найважливіших засобів поєднання теорії з практикою, активізації розумової діяльності учнів у процесі вивчення основ хімії. На своїх уроках поєдную традиційні та інноваційні методи навчання. Одна із таких методів – робота в парах. У процесі групової роботи здійснюються три взаємозалежні функції семінарів: коригувальна, навчальна і контролююча.
У наш час, коли нагальною проблемою є проблема гуманізації освіти і науки, формую в учнів поняття про необхідність захищати середовище свого існування від впливу людини на неї. За ініціативою групи одинадцятикласників в режимі позаурочного навчання опрацьовую тему “Паливо майбутнього”. Провели презентацію з даної теми серед учнів 11-х класів.
Випускники школи є студентами вищих навчальних закладів та пов’язують своє подальше життя з розвитку хімічної науки.
Вивчення хімії в школі має велике значення не лише для наукового сприйняття світу, але й, у першу чергу, для розвитку творчих здібностей учнів, уміння мислити й використовувати свої знання на практиці.
Не одне покоління викладачів і вчених задавало питання про те, яким має бути урок, як його провести й організувати, щоб одержати максимальну віддачу. Тому сучасна педагогічна система хімічної освіти орієнтована на формуванні творчої особистості, вимагає вдосконалення методики викладання хімії, ї ї модернізації з метою сприяння розкриттю природних інтелектуальних і творчих здібностей учнів. Необхідно не лише забезпечити учнів багажем знань, але й виховати інтелектуально розвинену особистість, що буде прагнути одержати ці знання. Інтерес учня до хімії залежить не стільки від змісту предмета, скільки від переконання у важливості власне процесу навчання, а ефективність цього процесу залежить не лише від здібностей учня. Необхідно навчити свого учня, щоб було в кого вчитися. Тут можна навести слова Едісона: « Найважливіша задача цивілізації — навчити людину мислити».
Сьогодні існує багато форм і методів навчання хімії, що орієнтовані на краще засвоєння учнями навчального матеріалу, підвищення якості вмінь і навичок. Але для досягнення цієї мети необхідно будувати урок таким чином, щоб він був не лише цікавим, але й не перевантаженим для учня. Інтерес учнів до уроку та його ефективність з ростають, коли поряд із класичними методами широко використовуються активні форми навчання.
Використання лише слухової та зорової пам'яті недостатньо. Понад 2 400 років тому китайський філософ Конфуцій сказав:
«Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам'ятаю. Те, що я роблю, я розумію».
Пояснення й демонстрація самі по собі ніколи не дадуть дійсно ґрунтовних знань, тому що процес навчання — не автоматичне вкладення навчального матеріалу в голову учня, він вимагає напруженої розумової діяльності учня та його власної участі в цьому процесі. Коли учень чує, бачить й обговорює, він починає розуміти, а коли на уроках хімії він виконує тренувальні завдання, розв'язує задачі, проводить лабораторні досліди, він одержує не лише знання, але й уміння, а якщо ще й передає свої знання іншим, то стає майстром.
---Взято с http://komarova105.ho.ua/readarticle.php?article_id=38